آیا آوسبیلدونگ با مدرک b1 شدنی است؟

آیا آوسبیلدونگ با مدرک b1 شدنی است؟

یکی از روش های مهاجرت به کشور آلمان، شرکت در دوره های کاراموزی حرفه ای در آلمان است که آوسبیلدونگ نام دارد. آوسبیلدونگ دارای رشته های بسیاری بوده و بیش از 400 نوع رشته را در بر می گیرد. برای پذیرش و شرکت در دوره های آوسبیلدونگ نیاز به فراهم نمودن یکسری شرایط و مدارک است که مهم ترین آن مدرک زبان المانی است. در این مقاله به بررسی آوسبیلدونگ با مدرک b1 خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به شرکت در دوره های آوسبیلدونگ و کسب معتبرترین مدرک فنی و حرفه ای در اروپا علاقه مند هستید و تا سطح b1 زبان آلمانی را آموخته اید، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آوسبیلدونگ با مدرک b1

آوسبیلدونگ شامل بیش از 400 نوع رشته مختلف شده که شرایط کاری هر کدام متفاوت است. کارفرمایان هنگام ثبت آگهی آوسبیلدونگ، مدرک زبانی که کارآموز باید به آن تسلط داشته باشد را مشخص می نمایند. در اکثر رشته های اوسبیلدونگ کارفرما ترجیح می دهد که فرد به زبان آلمانی در سطح پیشرفته یا b2 تسلط داشته باشد اما برخی رشته ها هستند که با مدرک b1 نیز می توان در آوسبیلدونگ آن پذیرفته شد. بعنوان مثال در رشته های فناوری اطلاعات، برنامه نویسی و ای تی، مکانیک صنعتی، تکنسین خودرو و… مدرک زبان المانی سطح مبتدی یا b1 نیز برای پذیرش کاراموز کفایت می کند.

باید با توجه به رشته مورد نظر خود مدرک زبان المانی مورد نیاز برای پذیرش در آن را به دست آورید. بطور کلی طی بررسی آگهی های مختلف در سایت آوسبیلدونگ و مشاوره با کارشناسان متخصص در امر مهاجرت و نظرات افرادی که از طریق آوسبیلدونگ مهاجرت کرده اند، احتمال پذیرش فرد با مدرک زبان المانی سطح b2 بیشتر از b1  است. سطح b2 سطح پیشرفته زبان آلمانی معرفی شده و کارفرما با گرفتن نیروی کاری مسلط به سطح پیشرفته زبان آلمانی می تواند از موفقیت فرد مطمئن تر باشد.

خود فرد نیز هرچه به زبان آلمانی مسلط تر باشد بهتر می تواند در آلمان زندگی نموده و نیاز های خود را رفع نماید. همچنین با تسلط به زبان آلمانی در سطح پیشرفته فرد می تواند دوره های آوسبیلدونگ را که تماما به زبان آلمانی تدریس شده و آزمون های آن نیز به زبان آلمانی برگزار می شود، با موفقیت سپری نماید.

برخی از زمینه های Ausbildung، مانند پرستاری، ممکن است به دلیل ماهیت پیچیده کار و نیاز به ارتباط موثر با بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی، به سطح بالاتری از تسلط به زبان آلمانی، مانند B2، نیاز داشته باشند.

در حالی که حداقل الزام زبان ممکن است B1 باشد، برخی از کارفرمایان ممکن است متقاضیانی را با سطح بالاتری از مهارت، مانند B2، ترجیح دهند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند به طور موثر در برنامه Ausbildung شرکت کنند و با تقاضای شغل مقابله کنند.

منبع: آوسبیلدونگ آلمان 2024 (شرایط 18 دوره کارآموزی) | جی تی مهاجر

بهترین رشته های آوسبیلدونگ

دوره های کارآموزی حرفه ای یا آوسبیلدونگ در آلمان شامل رشته های بسیاری شده و تنوع بسیاری در رشته های آن وجود دارد. افراد می توانند با توجه به مهارت و علاقه خود رشته مورد علاقه شان را از میان دوره های آوسبیلدونگ انتخاب نموده و با فراهم کردن شرایط مورد نیاز برای پذیرش در آن رشته اقدام نمایند.

بهترین رشته های آوسبیلدونگ

بطور کلی رشته های اوسبیلدونگ در 5 دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

1.رشته های صنعت و تجارت: آوسبیلدونگ بانکداری، آوسبیلدونگ کارمند اداری، آوسبیلدونگ کارشناس فناوری اطلاعات، آوسبیلدونگ مکانیک صنعتی، آوسبیلدونگ آشپز، آوسبیلدونگ فروشنده، آوسبیلدونگ کارمند بیمه

2. رشته های مهارتی: آوسبیلدونگ بینایی سنج، آوسبیلدونگ نانوایی، آوسبیلدونگ آشپزی، آوسبیلدونگ عکاسی، آوسبیلدونگ آرایشگری، آوسبیلدونگ نقاش و آوسبیلدونگ ناخن کار

3.رشته های کشاورزی: آوسبیلدونگ جنگلبان، آوسبیلدونگ باغبان، آوسبیلدونگ کشاورز

4.رشته های خدمات عمومی: آوسبیلدونگ دفتر اسناد رسمی،آوسبیلدونگ معاون قضایی، آوسبیلدونگ کارمند مالیاتی، آوسبیلدونگ نگهبان راه، آوسبیلدونگ نقشه بردار، آوسبیلدونگ معاون اداری

5. رشته های درمانی: آوسبیلدونگ پرستاری، آوسبیلدونگ دستیار پزشکی، آوسبیلدونگ کارمند داروخانه، آوسبیلدونگ دستیار دامپزشکی، آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

بطور کلی تعدادی رشته در میان انبوه رشته های اوسبیلدونگ وجود دارد که میزان پذیرش در آن ها بسیار بالاتر بوده و کمبود نیروی کار در آن دوره های آوسبیلدونگ در کشور آلمان به شدت احساس می شود. این رشته ها شامل رشته پرستاری، رشته تاسیسات، رشته برق، رشته دستیار پزشکی، رشته مربی مهدکودک، رشته مکانیک خودرو و تکنسین خودرو و… می شود که جزو بهترین رشته های اوسبیلدونگ در آلمان هستند و احتمال پذیرش شما در این رشته ها به علت کمبود نیرو بالاتر بوده و حقوق بهتری نسبت به سایر دوره های آوسبیلدونگ دریافت خواهید نمود. همچنین پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ این رشته ها می توانید سریع تر وارد بازار کار آلمان شودی و همیشه برای شما کار با مزایای خوب وجود دارد.

زمان ثبت نام آوسبیلدونگ

از دیگر موارد مهم هنگام اقدام برای ثبت نام در دوره های آوسبیلدونگ،. اطلاع از زمان ثبت نام است. در صورت عدم توجه به زمان ثبت نام آوسبیلدونگ ممکن است برنامه مهاجرت شما بمدت یکسال به تعویق بیافتد. با ورود به سایت آوسبیلدونگ و مطالعه فراخوان های جذب نیروی کار می توانید مدت زمان شروع کار را متوجه شده و  تبت نام خود را قبل از شروع دوره ها انجام دهید. بطور کلی اکثر کارفرماها بین شش ماه تا یک سال قبل از شروع دوره آوسبیلدونگ خود، فراخوان جذب نیرو را منتشر می نمایند.

شما نیز باید در اسرع وقت برای شرکت در این دوره ها آمادگی خود را اعلام نمایید و آن را به روزهای آخر قبل از شروع دوره موکول نکنید زیرا فرایند دریافت ویزا نیز زمان بر بوده و ممکن است به موقع نتوانید حضور یابید و از لیست شرکت کنندگان حذف شوید. در دوره آوسبیلدونگ شاهد روند مشابه دانشگاه برای شروع اموزشها هستیم و در دو  فصل پاییز و تابستان دوره های آوسبیلدونگ معمولا برگزار می شود.

هزینه آوسبیلدونگ

شاید برای شما این سوال طرح شود که هزینه آوسبیلدونگ به چه صورت است و آیا شرکت در دوره های آن با دریافت شهریه همراه است یا خیر. در این قسمت از مقاله به بررسی هزینه آوسبیلدونگ خواهیم پرداخت. بطور کلی دوره های آوسبیلدونگ بدون دریافت هیچ شهریه ای برگزار می شود و به جای دریافت شهریه، به افراد کمک هزینه ای بعنوان حقوق بصورت ماهانه پرداخت می شود که با آن می توانند مخارج زندگی خود در آلمان را تا حدودی تامین نمایند اما برای طی کردن مراحل آوسبیلدونگ نیاز به پرداخت یکسری هزینه ها است.

برای کسب مدرک تحصیلی دیپلم و کسب مدرک زبان المانی شما باید هزینه های یادگیری و کسب آن را پرداخت نمایید. همچنین برای ترجمه و معادلسازی مدارک  تنظیم رزومه و انگیزه نامه به زبان آلمانی نیز باید هزینه های آن را پرداخت نمایید. در صورت لزوم برای کسب مدارک فنی و حرفه ای شما باید هزینه گذراند دن دوره های آموزشی آن را پرداخت نمایید. در نهایت نیز برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت مبلغ تقریبی 100 یورو است. در طی مسیر مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ اگر از مشاوره های کارشناسان و وکلای امور مهاجرتی بهره مند شدید، هزینه های آن نیز جزو هزینه های آوسبیلدونگ محسوب خواهد شد.

سخن آخر

شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان می توانند رویای زندگی و کار در کشورهای اروپایی را برای شما تحقق بخشد. برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ که یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرت به کشور آلمان است، باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته و بتوانید با آن ارتباط برقرار نمایید. در اغلب موارد گفته می شود که آوسبیلدونگ با مدرک b1 زبان آلمانی امکان پذیر است اما با بررسی آگهی های ثبت شده توسط کارفرمایان در سایت آوسبیلدونگ متوجه خواهید شد که اکثر آن ها تنها مدرک زبان المانی b2 را به دلیل پیشرفته بودن سطح آن قبول دارند. سپاس از شما که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

اشتراک گذاری