جامع ترین راهنمای یادگیری زبان آلمانی برای افراد مبتدی

جامع ترین راهنمای یادگیری زبان آلمانی برای افراد مبتدی

سؤالی که ذهن بسیاری از افرادی که قصد یادگیری آلمانی را دارند درگیر کرده این است که آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ به صورت کلی یادگیری هر زبانی نیازمند زمان و تعهد است. در مورد زبان آلمانی نیز همین طور است. تنها چیزی که در این راه لازم است، داشتن انگیزه کافی و تلاش سخت برای رسیدن به هدف است. همچنین، اگر در مورد اینکه از کجا شروع کنید سردرگم هستید، نکاتی را در این مقاله برای شما عزیزان گردآوری کرده ‌ایم که به شما کمک می ‌کند زبان آلمانی را خیلی سریع یاد بگیرید. پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا زبان آلمانی را یاد بگیرید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در اینجا به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

  • آلمان دومین صادرکننده بزرگ جهان است.
  • اقتصاد آلمان در اروپا رتبه اول و در جهان رتبه چهارم را دارد. اقتصاد آن با مجموع اقتصاد تمام کشورهای اسپانیایی زبان جهان قابل مقایسه است.
  • آلمان میزبان شرکت های بین المللی متعددی است.
  • سرمایه گذاری مستقیم آلمان در ایالات متحده بیش از ده میلیارد دلار است.
  • آلمان بیش ترین تعداد زبان مادری را در اتحادیه اروپا دارد (به مراتب بیش تر از انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی).
  • آلمانی یکی از ده زبان رایج در جهان است. همچنین، یک زبان مهم در اروپای مرکزی و شرقی است.
  • 22 جایزه نوبل در فیزیک، 30 جایزه در شیمی و 25 جایزه در پزشکی به دانشمندانی از سه کشور بزرگ آلمانی زبان تعلق گرفته است، در حالی که بسیاری از برندگان از کشورهای دیگر در دانشگاه های آلمان آموزش دیده اند. یازده جایزه نوبل ادبیات به نویسندگان آلمانی زبان تعلق گرفته است.
  • آلمانی ها در مهندسی پیشروان جهان هستند.
  • زبان های آلمانی و انگلیسی شبیه هم هستند.
  • دنیای آلمانی زبان برخی از معتبرترین فیلم سازان قرن بیستم را در بر دارد.
  • آلمانی دومین زبان علمی پرکاربرد در جهان است.
  • 18 درصد از کتاب ‌های جهان به زبان آلمانی منتشر می ‌شوند و تعداد نسبتاً کمی از آنها ترجمه انگلیسی دارند.
  • آلمانی دروازه ای برای آموزش عالی در سطح جهانی است.
  • بسیاری از مهم ترین آثار جهان غرب در زمینه فلسفه، ادبیات، موسیقی، تاریخ هنر، الهیات، روانشناسی، شیمی، فیزیک، مهندسی و پزشکی به زبان آلمانی نوشته شده و همچنان به آلمانی تولید می شوند.

 

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان آلمانی می تواند برای افراد مبتدی کمی دشوار باشد. اما، مهم نیست که زبان مادری شما چیست و اینکه حتی اگر در ابتدا یادگیری آلمانی برای شما دشوار به نظر می رسد، ناامید نشوید. همچنین، اگر نمی ‌دانید که آیا میانبر یا راه ‌های خاصی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد، ما در این مطلب به چند مورد اشاره کرده ‌ایم که به شما کمک می ‌کند سریع‌ تر پیشرفت کنید. ولی به یاد داشته باشید که هیچ دوره زمانی مشخصی وجود ندارد که تضمین کند شما در یادگیری زبان آلمانی موفق خواهید شد. اما آنچه که از همه مهم تر است پشتکار و ثابت قدم بودن در این راه است. قرار نیست یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که آلمانی روان صحبت می کنید!

اگر هر بار فقط یک قدم کوچک بردارید، خواهید دید که نتایج سریع اتفاق می ‌افتند. زمان یادگیری یک زبان جدید بسته به عوامل زیادی مانند تجربه قبلی و مواجهه با زبان، انعطاف پذیری شما، میزان کاری که برای فرآیند یادگیری انجام می دهید، انگیزه و … ممکن است متفاوت باشد. اما، اگر حداقل سه تا شش ماه به صورت روزانه تمرین کنید، احتمالاً می توانید مکالمه روزانه با یک دوست و انجام کارهایی مانند ورود به یک کافه و سفارش دادن به آلمانی را انجام دهید. برخی از افراد باید بیش تر از دیگران تلاش کنند و برای رسیدن به آن سطح به زمان بیش تری نیاز دارند، اما این موضوع بیش تر به این دلیل است که تلاش و تمرین روزانه انجام نمی دهند. اگر می خواهید آلمانی را روان صحبت کنید، احتمالاً چند سال تمرین طول می کشد، اما ما در حال حاضر فقط به دنبال چگونگی شروع کار برای افراد مبتدی هستیم.

 

چگونه زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

در اینجا نحوه یادگیری سریع و آسان زبان آلمانی آمده است:

  • یک دلیل و هدف قوی پیدا کنید که انگیزه شما را حفظ کند.
  • تمام اصول زبان آلمانی را بیاموزید.
  • با یادگیری کلمات عامیانه، کلمات خنده دار و اصطلاحات، یادگیری را جذاب نگه دارید.
  • روزانه تمرین کنید.
  • همه چیز بستگی به تسلط بر اصول اولیه دارد. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که چگونه زبان آلمانی را یاد بگیرید و کاملاً مبتدی هستید، توصیه می کنیم با حروف الفبا شروع کنید. زبان آلمانی درست مانند انگلیسی 26 حرف دارد. تلفظ صحیح حروف را تمرین کنید؛ زیرا این موضوع به شما کمک می کند تا لهجه خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

گرامر زبان آلمانی

چه چیزی یک زبان را برای شما سخت می کند؟ احتمالاً پاسخ شما گرامر است. گرامر معمولاً برای همه افرادی که قصد ورود به یک زبان جدید را دارند یک کابوس است و این فقط در مورد زبان آلمانی صدق نمی کند. اما، به یاد داشته باشید که این بخش را باید به خوبی یاد بگیرید تا در کمترین زمان به راحتی آلمانی صحبت کنید. به طور کلی، آلمانی دارای شش زمان است که باید به صورت کامل آنها را فرا گیرید.

یک چیز پیچیده در مورد زبان آلمانی وجود دارد که بسیاری از مردم اغلب به آن اشاره می کنند: 16 شکلی که “the” انگلیسی در موارد و جنسیت های مختلف به زبان آلمانی می گیرد. به صورت کلی، آلمانی سه حرف اضافه اسمی برای هر جنسیت دارد: die (برای اسم مؤنث)، der (برای اسم مذکر) و das (برای جنسیت خنثی). با هر کلمه جدیدی که در زبان آلمانی یاد می گیرید، باید بیاموزید که چه حرف اضافه ای باید جلوی آن بیاید. ممکن است این مسئله در ابتدا شما را گیج کند؛ زیرا گاهی اوقات یک جنسیت بیولوژیکی ممکن است با جنسیت دستوری آن مطابقت نداشته باشد. با این حال، قوانینی وجود دارد که تعیین می کند کدام اسم با استثنائات کدام ماده را دریافت کند.

عبارات و اصطلاحات روزانه آلمانی

عبارات و اصطلاحات روزانه آلمانی

وقتی شروع به یادگیری یک زبان جدید می کنید، احتمالاً دوست ندارید با تمام قوانین گرامری و چیزهایی که یک زبان را پیچیده می کند، شروع کنید. یادگیری زبان به جز میل به گسترش دانش، لذت بخش و سرگرم کننده نیز است. برای انجام این کار، باید از نقطه ‌ای شروع کنید که باعث شود اشتیاق پیدا کنید که بیش تر بیاموزید، همچنین، توجه خود را جلب کنید و انگیزه تان را افزایش دهید.

هیچ راهی برای یادگیری زبان آلمانی بهتر از شروع یادگیری چند کلمه و برخی اصطلاحات روزانه مانند سلام کردن به کسی یا درخواست چیزی نیست. این به شما کمی احساس موفقیت می دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. در اینجا چند عبارت اساسی زندگی روزمره آلمانی برای شروع آورده شده است. آنها را مطالعه کنید و سپس سعی کنید یک گفتگوی ساده را در ذهن خود شبیه سازی کنید.

Hallo = سلام

Wie geht’s = حالت چطوره؟

Mir geht’s gut = خوبم

Mir geht’s nicht gut = خوب نیستم

Danke = ممنون

Vielen Dank = خیلی ممنون

Willkommen = خواهش می کنم

Tschüß = خدافظ

Guten Morgen  = صبح بخیر

Guten Abend = عصر بخیر

Wie heißen Sie = اسمت چیه؟

Alles Gute zum Geburtstag = تولدت مبارک

Fröhliche Weihnachten = کریسمس مبارک

اشتراک گذاری