جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

زبان آلمانی چند سطح دارد؟

زبان آلمانی چند سطح دارد؟

زبان آلمانی چند سطح دارد؟ این سطح‌بندی‌ها مطابق با سطوح CEF (چارچوب اروپایی مشترک برای زبان‌ها) تعیین شده‌اند. CEF برای سطح‌بندی زبان‌های متداول اروپایی، استاندارد مشترکی را تعیین کرده است. در این چارچوب، سطوح مهارت‌های زبانی مشخص شده‌اند و تقسیم‌بندی آن‌ها تقریباً به شکل زیر است:

A برای مبتدیان ، B برای سطح متوسط ​​و C برای سطح پیشرفته.

اگر می‌خواهید سطح خودتان را مشخص کنید می‌توانید در یک آزمون زبان آلمانی شرکت کنید.

زبان آلمانی چند سطح دارد؟

سطح A1: مبتدی

شما پس از گذراندن این سطح قادر خواهید بود که عبارات روزمره و اساسی را درک کرده و آن‌ها را به کار ببرید. شما می‌توانید خود و دیگران را به بقیه معرفی کنید و همچنین می‌توانید درمورد جزئیات شخصی مثل محل زندگی، افرادی که می‌شناسید و چیزهایی که در اختیار دارید، با دیگران صحبت کنید. شما پس از گذراندن این سطح می‌توانید ارتباط ساده‌ای با دیگران برقرار کنید، البته طرف مقابلتان باید آهسته و شمرده صحبت کند و همچنین باید بتواند به شما کمک کند.

سطح A2: دانش پایه‌ی آلمانی

با به پایان رساندن این دوره می‌توانید جملات و عبارات رایج و پرکاربرد (مثل اطلاعات اولیه‌ی شخصی و خانوادگی، خرید، جغرافیای محلی و اشتغال) را درک کنید. شما می‌توانید در مکالمات ساده‌ای که درمورد موضوعات آشنا و روزمره هستند، مشارکت داشته باشید. شما با گذراندن این سطح می‌توانید پیش‌زمینه‌ای از زندگی، محیط اطراف و نیازهای خود را به زبان ساده توضیح دهید.

سطح B1: پیش متوسطه

در پایان این سطح می‌توانید موضوعات رایجی که در محل کار، مدرسه، اوقات فراغت و غیره با آنها روبرو می شوید را درک کرده و درمورد آن‌ها صحبت کنید. اگر به کشوری که به این زبان صحبت می‌کنند سفر کنید، قادر خواهید بود که بیشتر نیازهای خود را برطرف کنید. می‌توانید متنی ساده و به هم پیوسته را درمورد موضوعات روزمره یا مورد علاقه‌ی خودتان بنویسید. شما با گذراندن این سطح می‌توانید تجربیات، اتفافات، امیدها و آرزوهای خود را توصیف کنید و همچنین می‌توانید توضیح مختصری درمورد نظرات و برنامه‌های خود ارائه دهید. شما می‌توانید در آزمون زبان آلمانی ZD شرکت کنید.

سطح B2: متوسط

شما پس از به پایان رساندن این سطح قادر خواهید بود که متن‌های پیچیده‌ی معین و انتزاعی، مثل متن‌های فنی در زمینه‌های تخصصی را درک کنید و منظور اصلی متن را دریابید. شما با گذراندن این سطح می‌توانید به شکل روان و فی‌البداهه با دیگران صحبت کنید. این بدان معناست که به راحتی می‌توانید با آلمانی‌زبان‌ها ارتباط برقرار کنید و هیچ فشاری بر روی شما یا طرف مقابلتان وجود نخواهد داشت.
شما می‌توانید متن واضح و دقیقی را در مورد موضوعات مختلف بنویسید و دیدگاه خود را در مورد یک موضوع خاص مطرح کنید و مزایا و معایب گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. شما در این مرحله می‌توانید در آزمون ZD Beruf شرکت کنید و اگر زبان‌ شما قوی است می‌توانید در آزمون ZMP نیز شرکت کنید.

سطح C1: سطح متوسط به بالا

شما با به پایان رساندن این سطح قادر خواهید بود که متون طولانی و پیچیده را درک کرده و معنای ضمنی آن را دریابید. شما به طور فی‌البداهه می‌توانید خودتان را به شکل روان و صریحی توصیف کنید و دیگر نیاز نیست که به دنبال عبارات مناسب بگردید. شما با استفاده از این دانش زبانی می‌توانید به اهداف اجتماعی، حرفه‌ای و علمی خود دست پیدا کنید.

شما می توانید متون مفصل و واضح و ساختار یافته‌ای ‌را در مورد موضوعات پیچیده بنویسید و حروف ربط و اضافه را به شکل کنترل شده‌ای در متن خود به کار ببرید. شما در این مرحله قادر به شرکت در آزمون ZMP هستید.

سطح C2: پیشرفته

به پایان رساندن این سطح بدان معناست که شما به راحتی می‌توانید تمام چیزهایی که می‌شنوید یا می‌خوانید را درک کنید. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به منابع گفتاری و نوشتاری مختلف را خلاصه کرده و استدلال‌ها و گزارش‌های مختلف را به شکل یک متن منسجم در بیاورید.

شما به صورت فی‌البداهه می‌توانید خودتان را با دقت و فصاحت توصیف کنید و در موقعیت‌های پیچیده‌تر می‌توانید اختلافات جزئی که در معنای کلمات وجود دارد را از هم تشخیص دهید. شما پس از گذراندن این سطح می‌توانید در آزمون‌های KDS، GDS، DSH یا ZOP شرکت کنید.

زبان آلمانی چند سطح دارد؟

مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

این روزها افراد زیادی قصد مهاجرت به کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و یا سوئیس را دارند. زیرا این کشورها از شرایط رفاهی و آموزشی خوبی برخوردار می باشند. بنابراین اکثر این افراد به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند و برای آن ها مدت زمان یادگیری زبان آلمانی بسیار مهم می باشد زیرا اکثر این افراد زمان کمی برای یادگیری زبان آلمانی دارند و باید در مدت زمان کوتاهی مدرک زبان آلمان را بگیرند. بسته به شرایط و روشی که شما قصد مهاجرت به این کشورها را داشته باشید به مدرک زبان آلمانی خاصی احتیاج دارید و مدت زمان یادگیری زبان آلمانی در سطوح مختلف می تواند متفاوت باشد زیرا هر چه سطح زبان آلمانی شما بالاتر می رود، روند یادگیری زمان بر تر خواهد شد

اشتراک گذاری