جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

این زبان به این ویژگی مشهور است. ولی آیا سزاوار شهرتش است؟

خب…

ما در اینجا نمی خواهیم چیزها را ماست‌مالی کنیم. آلمانی، چالش های منحصر به فردی را به زبان آموزان خارجی ارائه می دهد.

اما هر زبان جدیدی هم، چنین می کند! آیا چیز خاصی در مورد آلمانی وجود دارد که شما را فریاد‌کشان به راه دیگری بفرستد؟

نه؛ البته که نه.

می توان بر سخت ترین قسمت های یادگیری آلمانی، با روشهای مطالعه صحیح، چیره شد.

و حتی برخی اصول (زبان) آلمانی هستند که آن را به یکی از زبانهای آسان‌تر، برای فرا گرفتن توسط فارسی زبان ها، تبدیل می کنند.

بنابراین، بیایید یک بار برای همیشه، به این سؤال « آیا یادگیری آلمانی سخت است؟ »، پاسخ دهیم. ما قبل از آرامش بخشیدن با سه دلیل دوست داشتنی اینکه آلمانی در حقیقت برای یادگیری آسان است، به دو دلیل دشوار بودن آلمانی و چگونگی غلبه بر آنها، نگاهی می‌اندازیم.

آیا یادگیری آلمانی سخت است؟ 2 دلیل موافق و 3 دلیل مخالف

یادگیری آلمانی به دو دلیل دشوار است

  1. سیستم موردی آلمانی

وقتی مردم می گویند دستور زبان آلمانی سخت است، شرایط احتمالاً بزرگترین دلیل است.

اما آلمانی‌ها (زبان) آلمانی را از سنین جوانی یاد می گیرند؛ همانند متکلم های انگلیسی که زبان انگلیسی را یاد می گیرند. هیچ چیز ذاتاً دشوار یا پیچیده ای درباره سیستم موردی آلمانی نیست. این زبان، فقط متفاوت است.

بنابراین، چگونه کار می کند؟

سیستم موردی شامل اصلاحاتی جزئی درشکل یک کلمه است تا اطلاعات بیشتری، درباره ساختار جمله به شما ارائه دهد. به عنوان مثال، حرف های تعریف آلمانی املاء خود را منوط به فاعل، مفعول مستقیم، مفعول غیرمستقیم و مالکیت، تغییر می دهند.

هم Der Mann (مرد) و هم Der Ball (توپ) اسم‌های مردانه هستند. هنگامی  Derحرف تعریف است که فاعل یک جمله باشد.

با این حال، در جمله Der Mann wirft den Ball (مرد توپ را پرتاب می کند)، توپ، به مفعول کار انسان تبدیل می شود. بنابراین، برای علامت گذاری این رابطه دستوری، der به den تغییر می‌کند.

این فقط یک نمونه از نحوه کار موردهای آلمانی است. دانستن شکل صحیح، در هر شرایطی، می تواند برای زبان آموزان کلافه‌کننده شود. چگونه می توان این اصل دشوار زبان آلمانی را آسان‌تر کرد؟

برای شروع می توانید از ویدئوهای آموزشی زبان آلمانی جرمن ترم استفاده کنید که یکی از بهترین ها در کلاس خود است. در این دوره شما از صفر تا صد زبان المانی را به آسانی در خانه فرا میگیرد.

در مرحله بعد، سعی کنید کلمات واژگان آلمانی را در بخش هایی با حروف تعریف در موارد مختلف بیاموزید.

به عبارت دیگر ، فقط die Brille (عینک) را حفظ نکنید؛ سعی کنید عباراتی مانند ohne die Brille (بدون عینک) یا mit der Brille (با عینک) را نیز به خاطر بسپارید. فقط کسری از ثانیه بیشتر طول می کشد و واقعاً سودمند است.

بعد از اینکه تعداد کافی از این قسمت ها در ذهن شما نقش ببندد، استفاده از شکل‌های صحیح کلمات با موارد مربوط به آنها، ملکه ذهن خواهد شد.

  1. تلفظ آلمانی

یکی از بزرگترین کلیشه ها در مورد زبان آلمانی، تلفظ آن است. آیا آن عینا بسیار زننده، خشمگین و عجیب و غریب به نظر نمی رسد؟

خب، آلمانی چندین آوا دارد که در انگلیسی وجود ندارند. Chief (آشپز) ممکن است با دو صدای “ch” و “r” با آن صدای فرانسوی باشد که در انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی، هیچ معادلی ندارند.

اما با کمی آموزش، می توانید بر لهجه آلمانی تسلط داشته باشید و احساس کنید که این صداها به راحتی روی زبان شما می‌چرخند.

به لطف 70 سال فیلم های جنگی، شما احتمالاً می دانید که لهجه آلمانی به انگلیسی چگونه به نظر می رسد. Giff me zee pepahss! (جمله‌ی آلمانی)

این لهجه به یک دلیل وجود دارد: شما نمی توانید صدای «و (v) » یا «ز (z) » را در انتهای کلمات به زبان آلمانی، داشته باشید!

تقلید کردن از آنچه یک آلمانی باید به نظر برسد، عملاً در صورت داشتن یک وزن (ریتم) جمله طبیعی و تلفظ کلمات به روشی صحیح، به شما کمک بزرگی می‌کند.

جرمن ترم بهترین منبع برای شروع غلبه بر این دشواری زبان آلمانی است. جرمن ترم آموزش های ویدئویی را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از آنها آلمانی را فراگرفته و تمرین کنید.

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

سه دلیل بزرگ اینکه آلمانی برای یادگیری آسان است

  1. واژگان آشنا

انگلیسی یک زبان ژرمنی است. بنابراین، مطابق انتظار، آلمانی است.

این بدان معناست که مجموعه عظیمی از کلمات هم‌ریشه مشترک، بین دو زبان وجود دارد؛ به‌علاوه‌ی مجموعه‌ی کامل واژه‌های بیگانه جدیدتر که مستقیماً از زبان انگلیسی به آلمانی، به شکل مدرن خود، وارد شده اند. از آنجا که اغلب ما با زبان انگلیسی آشنا هستیم، در یادگیری زبان چند قدم جلوتر هستیم.

به عنوان مثال بعدی، برای فهمیدن منظورDer Workshop ، das Business یا das Internet نیازی نیست که به سختی فکر کنید. (شما آن را حدس زده اید: کارگاه، تجارت و اینترنت.)

واژ‌های هم ریشه ژرمنی قدیمی‌تر، گهگای به همین راحتی هستند؛ اما گاهی اوقات به تفکر بیشتری نیاز دارند. برای مثال، hund(سگ -به زبان آلمانی-) از “hound(سگ -به زبان انگلیسی-)” دور نیست، اما اتصال die Schere (قیچی به زبان آلمانی) به “the scissors”(قیچی به زبان انگلیسی)، ابتکار بیشتری می‌خواهد. بنابراین، فقط به یاد داشته باشید که وقتی یک متن آلمانی را می‌خوانید یا به واژگان خود می‌پردازید، باید ابهام را تحمل کنید.

اگر یک کلمه، کمی شبیه به چیزی در انگلیسی به نظر برسد -معمولاً با یک صوت بسیار متفاوت-، احتمالاً مرتبط است.

بیایید نگاهی دیگر به کلمه Die Schere (قیچی- به زبان آلمانی-) بیندازیم. در نگاه اول، کلمات انگلیسی و آلمانی مرتبط به نظر نمی رسند؛ اما کمی خلاقانه فکر کنید. e آخر را به s تغییر دهید، c را بیندازید و شما تقریباً به “shears” رسیده اید.

و در واقع، این واژه‌ی هم‌ریشه است.

شناختن این نوع پیوندها میان (این) دو زبان، هرچقدر عمیق، روشی خارق العاده است برای جلوگیری از اینکه تمام آن لغات جدید، از ذهنتان نپرند.

  1. قوانین مشابه فعل

اگر تا به حال با افعال فرانسوی، روسی یا اسپانیایی دست و پنجه نرم کرده باشید، پس آلمانی تسکینی خوشایند خواهد بود.

جدا از تعویضی جزئی در دستور کلمه، افعال در آلمانی، تقریباً به طور مشابهی با افعال انگلیسی عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، زمان های آینده فعل، با یک فعل کمکی ساخته می شوند:

ich werde gehen = من خواهم رفت

و همینطور زمان های فعل گذشته:

du hattest Jura studiert = شما حقوق خوانده بودید

علاوه بر این ، به یک فعل سه بخشی در انگلیسی مانند نوشیدن-نوشید-نوشید (برخی فعل‌ها در زبان انگلیسی 2 شکل گذشته دارند)، فکر کنید که در آن حرف صدادار، وفق داده می‌شود ​​تا تغییرات زمان‌های فعل را منعکس کند.

آلمانی دارای موجودیت مشابهی از افعال بی‌قاعده است، و بسیاری از آنها دارای همان تغییر حرف صدادار در زبان انگلیسی، هستند: trinken-trank-getrunken (فعل آلمانی)

این یک نمونه کامل دیگر از الگوهایی است که می توانید برای افزودن سرعت یادگیری واژگان آلمانی خود، آن را به کار بگیرید. شما این افعال بی‌قاعده را، به مراتب بیشتر از یک گروه از افعال بی‌قاعده در یک زبان دیگر، که کمتر آشناست، به یاد خواهید آورد.

  1. منابع یادگیری بی‌انتها

آلمانی زبان مهم جهانی است.

اگرچه تنها حدود 120 میلیون زبان بومی و غیر بومی وجود دارند (کوچک در مقیاس جهانی اما هنوز نمیتوان بی‌اعتنا بود) ، برجستگی کشورهای آلمانی زبان، در فرهنگ و تاریخ اروپا، به معنی این است که نمی‌توان این زبان را نادیده گرفت.

از این رو، یک تن از منابع برای یادگیری آن وجود دارد.

علناً، مردم از قبل اختراع چاپ کردن، راهنمایی هایی در مورد چگونگی یادگیری آلمانی می‌نوشتند.

امروزه با چند کلیک موس، بهترین آن اطلاعات، در اختیار شما است.

Deutsche Welle یک منبع برجسته‌‌ی پر از دوره های صوتی، توضیح دهنده واژگان و ضبط های ویدیویی است که می‌تواند زبان آموزانی را از مبتدی خام(بی‌تجربه) تا استفاده‌کننده‌ی با اعتماد به نفس زبان، بگیرد.

همنشینی با یک منبع تلفظ مناسب، درست در آغاز، نیز موضوعی است که هرگز نباید آن را پشت گوش بیندازید. برای کتاب های عبارت (یا معلمان!) که به شما بگویند « öدر fur ، چیزی مثل uh به گوش می‌خورد.»، منتظر نمانید! این کار را نمی‌کنند!

از منابع صوتی استفاده کنید که به شما بیآموزد که چگونه از ابتدا این صداها را صحیح ایجاد کنید.

خب چی فکر می کنید؟ یادگیری آلمانی سخت است؟ خوشبختانه این مقاله پرده را کمی عقب انداخته است که چرا یادگیری زبان آلمانی واقعاً چیزی نیست که از آن هراس داشته باشید. وقتی صحبت از زبان های جدید می شود، گاهی اوقات افشاگری بیشتر می‌تواند همه‌ی چیزی باشد که شما برای رها کردن پیش داوری که ممکن است داشته باشید، نیاز داشته باشید. تمام چیزی که یادگیری زبان می‌خواهد، قدری زمان و انگیزه منظم است. وقتی که اینها را در ذهنتان داشته باشید، هیچ چیز جلوی شما را نمی گیرد!

اشتراک گذاری