جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

راهنمای سفر به آلمان

راهنمای سفر به آلمان

برای هر گردشگر یا مسافری، انتخاب مقصد برای گردش بسیار مهم و اساسی است چرا که هر فردی برای بهترین مکان های دنیا و بکرترین نقاط جهان در ذهنش برنامه ریزی می‌کند تا به آنجا سفر کند و شگفتی های کره زمین را از نزدیک لمس و تماشا کند.

سفر به آلمان یکی از آن گزینه های اولیه‌ای است که به ذهن هر گردشگری خطور می‌کند و قطعا اگر قصد سفر به آنجا را داشته باشید کارتان تنها با بستن کوله ‌ی سفر و گرفتن ویزا حل نخواهد شد چرا که این سرزمین پهناور نیاز به کشف و مطالعه دارد و برای سفر به آنجا به یک راهنمای کامل نیاز خواهید داشت که ما این مقاله را به معرفی ویژگی های سرزمین پهناور آلمان اختصاص داده ایم و شما را برای سفر به آنجا راهنمایی می‌‌کنیم و تمام نکات کلیدی و اساس این سفر هیجانی و شگفت انگیز را برای شما بازگو می‌کنیم.

از آنجا که آلمان کشور تکنولوژی، هنر، موسیقی و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز فراوانی است، برای سفر تنها نیاز به یک راهنمای کامل دارید که تمام جزئیات را برای شما بازگو کند و از زیبایی های این شهر بیشتر توضیح دهد تا با شگفتی های آن آشنا شوید.

در این مقاله ابتدا کمی در رابطه با کشور آلمان، زبان آلمانی و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد تا بیشتر با خصوصیات آن آشنا شوید و اطلاعات کامل تری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم آنجا داشته باشید و سپس دیگر نکات ضروری سفر را برای شما بازگو خواهم کرد تا در سفرتان به مشکلی برنخورید. همراه جرمن ترم باشید.

دانستنی‌های کاربردی برای سفر به آلمان

  • ویزا: می‌خواهد
  • واحد پول: یورو
  • زمان محلی: ۲ ساعت و نیم عقب‌تر از تهران، ۱.۳۰+ گرینویچ
  • زبان رسمی: آلمانی
  • دین اکثریت مردم: مسیحیت پروتستان
  • بهترین زمان سفر: همه فصل‌ها مناسب است، بهار و پاییز نسبت به بقیه فصل‌ها ایده‌آل‌تر است.
  • سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، تئاتر، فضانوردی، کنسرت‌ها، خرید.
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز
  • سوغاتی‌ها: تزئینات کریسمس، مجسمه‌های تزئینی، نوشیدنی‌ها، ساعت، کفش، اسباب‌بازی، شکلات.
  • کد کشور: 49+
  • شماره‌ اضطراری پلیس: ۱۱۰
  • آتش ‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲
  • فرودگاه‌ های بین ‌المللی: فرودگاه لایپزیگ-آلتنبورگ، بادن-بادن/کارلسروهه، فرودگاه برلین تگل، فرودگاه برمن، فرودگاه کلن بن، فرودگاه دورتموند، فرودگاه بین‌المللی دوسلدورف، فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت، فرودگاه فرانکفورت-هان، فرودگاه فریدریش هافن، فرودگاه هامبورگ، فرودگاه هانوفر-لانگنهاگن، فرودگاه لوبک، فرودگاه ممینگن، فرودگاه مونیخ، فرودگاه نورمبرگ، فرودگاه اشتوتگارت، فرودگاه ویزه

معرفی کشور آلمان

آلمان در اروپای مرکزی و غربی قرار دارد که از شمال با کشور دانمارک و از شرق با کشورهای لهستان و جمهوری چک همسایه است. با توجه به مساحت این کشور می‌توان ادعا کرد که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود، همچنین بخشی از آلمان به دریاچه و جنگل اختصاص دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، آلمان به آب‌های آزاد نیز دسترسی دارد و از طریق دریای شمال و دریای بالتیک قابل‌دسترس است. طولانی‌ترین رودهای آلمان عبارت‌اند از: راین، الب و دانوب؛ رود راین به‌عنوان بزرگ‌ترین رود اروپایی از جنوب آلمان می‌گذرد و رود دانوب نیز از جنوب کشور عبور می‌کند.

در طول تاریخ، کشور آلمان همواره میزبان مهاجران زیادی بوده است، با اینکه کشور آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم با شکست مواجه گشته اما خیلی زود به روال قبلی خود بازگشته است.

نظام سیاسی آلمان نیز جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و بر همین اساس آلمان به چهار بخش شرقی، غربی، شمالی و جنوبی تقسیم شده است، البته بعد از جنگ جهانی دوم به آلمان شرقی و غربی تقسیم بندی گردید.

در حال حاضر نیز آلمان کشوری با ۱۲ ایالت است و هرکدام از این ایالت‌ها قوانین اجتماعی متفاوتی دارند، مهم‌تر از همه وجود آرامش در کشورهای اروپایی است که در این کشور به‌طور کامل رعایت می‌شود.

هنر همواره جزو اولویت‌های مردم آلمان بوده و تنها با موسیقی کلاسیک خود توانسته‌اند دنیا را متحول کنند و آهنگ‌سازان بزرگی مانند باخ، موتزارت، بتهوون، برامس، واگنر و ماهلر را به جامعه تحویل دهند.

در یک‌کلام می‌توان گفت؛ فرهنگ در این کشور بسیار متنوع است و محل بسیار مناسبی برای زندگی و تحصیل شناخته می‌شود؛ یک مورد جالب‌توجه دیگر در مورد آلمان این است که اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

بنابراین با این اوصاف پیشنهاد می‌کنیم به مقاله آموزش زبان آلمانی در سطح ابتدایی مراجعه کنید تا بتوانید به راحتی با مردم کشور آلمان ارتباط برقرار کنید و سفری رؤیایی‌ داشته باشید.

سفر به آلمان

بهترین زمان سفر به آلمان

کشور آلمان در مجموع آب و هوایی معتدل، تابستان هایی گرم و زمستان های برفی و سرد دارد اما از از آنجا که کشوری چهارفصل است، در هر زمانی که بخواهید می توانید به آن سفر کنید.

بهترین هوا را فصل بهار دارد که یکی از جشن های مشهور آلمان هم در همین فصل برگزار می شود. به طور کلی هر چه هوا گرم تر شود، قیمت پروازها و هتل ها هم بیشتر می شود و بهترین فرصت استفاده از هزینه های کم، زمستان است که گردشگر چندانی ندارد.

فصل پاییز دیگر زمان مناسبی است که می توانید برای سفر به آلمان نیز انتخاب کنید. آب ‌و ‌هوا کم کم رو به خنکی می‌رود و به دنبال آن، قیمت هتل‌ها و پروازها کاهش پیدا می‌کند.

مناظر طبیعی بسیار زیبا می‌شوند و با هزاران رنگ پاییزی، چشم هر بیننده‌ ای را خیره می‌کنند. ماه سپتامبر و اوایل اکتبر زمان خوبی برای سفر در پاییز است.

هزینه اقامت و خوراک در آلمان

در سفر به آلمان و پرداخت هزینه کاملا به خودتان بستگی دارد که در چه منطقه و چه هتلی اقامت داشته باشید و چه غذاهایی را در وعده‌ی غذایی خود قرار دهید چرا که قیمت های هر رستوران یا هتلی با یکدیگر برابر نیستند و این یعنی شما می‌توانید با هزینه های کمتری در این کشور اقامت داشته باشید.

در ادامه ی راهنمای سفر به آلمان به حدودی از قیمت هاستل و غذاها در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

خوشبختانه در اقصی نقاط آلمان هاستل های مختلفی وجود دارد که اقامت یک شبه و تنها برای استراحت بین ۱۰ تا ۳۰ یورو است و اگر بخواهید یک اتاق اختصاصی را رزرو کنید باید شبی حدود ۵۰ یورو را پرداخت کنید. اما تعدادی از آنها نیز صبحانه و وای فای رایگان را برای میهمانانشان در نظر گرفته اند.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ساده باید به اعضای هر نفر۱۰ یورو بپردازید که اگر در یک رستوران متوسط دو نفر باشید

باید حدود ۴۵ یورو را بابت یک غذای ساده بپردازید البته غذا های ارزان به این معنی نیست که ارزش کمی در طعم و مزه داشته باشند بلکه کاملا برعکس هر چقدر غذا ساده تر باشد طعم و مزه ی آن نیز بهتر و خوش طعم تر است.

قیمت منوهای مک دونالد نسبت به دیگر منو ها ارزان تر و بصرفه تر هستند که قیمت هر کدام حدود ۷یورو است.

غذاهای محبوب آلمانی
  • Kasespatzle: این نودل های تخم مرغی و نرم در واقع پاستای آلمانی ها است. Spätzle اکنون در جنوب آلمان سوابایایی شناخته می شود. البته مبدا اصلی این غذا مشخص نیست و انواع مختلفی از آن در کشورهای مجاوری هم یافت می شود.
  • Rote grutze: غذایی محبوب در شمال آلمان و در واقع نوعی پودینگ با میوه های قرمز رنگ است. در این پودینگ از انگورهای قرمز و مشکلی استفاده می شود. این انگور ها را در آب خود می پزند و کمی نشاسته ذرت روی آن را می پوشانند و آن را ضخیم تر می کنند.
  • Eintopf: ام این خورشت سنتی آلمانی به معنی «یک دیگ» است. این نام با توجه به شیوه پختن این غذا انتخاب شده و ربطی به مواد اولیه آن ندارد.
  • Brezel: غذایی نرم و سبک هستند و بیشتر به عنوان یک غذای جانبی مصرف می شوند. این غذای اسنک مانند را تقریباً‌ از تمام نان فروشی ها در آلمان می توانید تهیه کنید و به شکل ساده، کره‌ای، با تکه های گوشت و با تکه های پنیر فروخته می شود.

 

راهنمای سفر به آلمان ، غذاهای آلمانی

حمل و نقل در کشور آلمان

برای رفت و آمد در بین شهر های این کشور استفاده از قطار های سریع و سیل بیشتر رایج است و هزینه حمل و نقل برای هر فرد برای مثال از مونیخ تا برلین ۱۸۰ یورو است .

اگر خواستار ورزش و رفت و آمد سالم تری هستید بهتر است از دوچرخه های کرایه ای استفاده کنید که در برخی از شهر های آلمان به هزینه ۱۸ یورو به شما کرایه داده می‌شوند.

برای استفاده از اتوبوس های داخل شهر باید ۱۵ تا ۳۰ یورو بپردازید که برای رفت و آمد به صورت شخصی و تک نفره با تاکسی هزینه ی شما ۱تا۳ یورو می‌شود.

اگر قصد دارید که خودتان رانندگی کنید و از وسایل حمل و نقل شهر استفاده نکنید برای هر یک لیتر بنزین باید حدود ۱.۳۵ یورو را پرداخت نمایید که نسبت به وسایل حمل و نقل به صرفه تر است و هر کجای شهر و این کشور را که بخواهید م‌توانید بدون رزرو بلیط راهی سفر شوید.

بایدها و نبایدها در سفر به آلمان

  • کمی زبان آلمانی یاد بگیرید. دانستن چند کلمه ی ساده هم می تواند حسابی کارتان را در این شهر راه بیاندازد. با خواندن مقالات اصطلاحات اولیه و پایه زبان آلمانی در سایت جرمن ترم به راحتی میتوانید با مردم کشور آلمان ارتباط برقرار کنید.
  • همیشه پول نقد همراه داشته باشید. بیشتر فروشگاه ها و رستوران ها، کارت اعتباری قبول نمی کنند.
  • انعام دادن تا ۱۰ درصد مبلغ سفارش در رستوران ها و کافه ها مرسوم است.
  • در مواقع اورژانسی می توانید با شماره ھای فوری استاندارد اروپا، ١١٢ تماس بگیرید.
  • در هامبورگ روزهای یکشنبه به روز ساکت معروف اند و ایجاد هرگونه سر و صدای آزار دهنده ای در این روز برایتان عواقب جدی خواهد داشت.
اشتراک گذاری