جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟

آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟

آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟ کدام زبان خارجی را یاد بگیریم؟


حتما تا به الان به این فکر افتاده اید که مناسب ترین زبانی که باید یاد بگیرید کدام است؟ کدام زبان خارجی را یاد بگیریم؟ فاکتورهای مهمی هستند که حتما قبل از شروع به یادگیری یک زبان جدید مانند آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ، باید از آن ها مطلع باشید.

مردم جهان بیش از ۶،۰۰۰ زبان ساخته اند که با آن ها ارتباط با یکدگیر را میسر کرده اند. در زمان های دور، تنها یک زبان وجود داشت. ‫اما همین که مهاجرت مردم به جای جای کره زمین شروع شد، زبان های مختلفی ساخته شدند. قوم های مختلف برای ارتباط گیری با یکدیگر و ایجاد تمایز، هر کدام زبان مخصوص به خود را پرورش دادند.

اما حالا می دانیم که همه زبان های مورد استفاده در دنیا، در واقع نسخه تکمیل شده از همان چند زبان اولیه هستند. به دلیل نیاز به رابطه با قوم های دیگر جهان، هیچگاه پیشرفت زبان متوقف نشد و عناصر زبان ها در یکدیگر ادغام شدند. اما چه فاکتورهایی هستند که تعیین میکنند به سراغ کدام زبان برای یادگیری برویم؟ آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟ کدام بهتر است ؟

آموزش زبان آلمانی

بعد از فرانسوی، زبان آلمانی دومین زبان خارجی محبوب در بین ایرانیان است. این زبان توسط بیش از 100 میلیون نفر بومی و در مجموع 185 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود.

این زبان همچنین بیشترین تعداد بومی زبان را در اروپا دارد. علاوه بر این، زبان آلمانی دومین زبان متداول در اینترنت است. دلایل بی شماری برای یادگیری آن وجود دارد.

آسانتر از فرانسوی است اما نسبت به اسپانیایی نحو چالش برانگیزی دارد. با توجه به اینکه کاربرد زبان آلمانی در حال افزایش است در نظر گرفتن آن ضروری است.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا، چهارمین کشور بزرگ با تولید ناخالص داخلی در سطح جهان و دومین صادر کننده بزرگ جهان است. از این رو زبان این کشور زبان مهمی برای یادگیری است.

با آموزش زبان آلمانی به مشاغل پردرآمد و فرصت های شغلی بسیار زیاد دسترسی پیدا خواهید کرد. برای ادامه تحصیل و تجارت در آلمان، سوئیس یا اتریش یا بهبود چشم انداز شغلی خود در زمینه مهندسی، اتومبیل، برق و خدمات، مدیریت، پزشکی و بهداشت و درمان، زبان آلمانی انتخاب خوبی خواهد بود.

اگر به ادبیات، موسیقی کلاسیک، هنر، روانشناسی یا فلسفه علاقه مند هستید، نباید زبان آلمانی را نادیده بگیرید.

یادگیری زبان اسپانیایی چقدر مهم است؟

اسپانیایی نیز زبانی بسیار گسترده است. با بیش از ۴۰۰ میلیون گویشور مطمئناً فردی را خواهید یافت تا با او اسپانیایی صحبت کنید. البته این زبان مانند فرانسوی، از پراکندگی جغرافیایی زیادی برخوردار نیست ولی گویشوران آن از زبان فرانسه بیشتر است.

اسپانیایی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در ایالات متحده است. بیشتر گویشوران اسپانیایی‌زبان، در قاره آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند.

اگر می‌خواهید در آمریکا کار کنید، تسلط به اسپانیایی در کنار تسلط به انگلیسی، فرصت‌های شغلی ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

اسپانیایی احتمالا یکی از آسانترین زبان ها برای یادگیری است. نحو و دستور زبان اسپانیایی ساده است و واژگان آن شباهت زیادی به انگلیسی دارند.شما می توانید بیشتر کلمات اسپانیایی را با کمترین تلاش تلفظ کنید.

با این حال، برخی از زمان ها، افعال استثنا، واژگان مترادف و گویش های اسپانیایی یادگیری آن را نسبت به سایر زبان های اروپایی مانند فرانسه یا آلمانی پیچیده و وقت گیر می کنند.

به کمک روش صحیح، راهنمایی مناسب و تمرین منظم، می توانید آزمون DELE یا SIELE را طی 2-3 سال با موفقیت پشت سر بگذارید. روابط دوجانبه و دیپلماتیک بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین در حال رشد است، بنابراین تمایل به یادگیری اسپانیایی افزایش یافته است.

در حالی که گزینه های شغلی متنوعی به زبان اسپانیایی وجود دارد، یکی از بیشترین جستجوها در زمینه مشاغل BPO ،KPO و مخابرات است. اگر نمی خواهید فرصت های شغلی در زمینه ترجمه، دیپلماسی و تدریس را از دست بدهید هر چه زودتر زبان اسپانیایی یاد بگیرید.

زبان آلمانی و اسپانیایی چقدر شبیه هم هستند؟

چیزی که احتمالاً قبلاً از آن آگاه هستید این است که آلمانی و اسپانیایی زبان‌های بسیار متفاوتی هستند. و احتمالاً، شما هر دوی آنها را برای آنچه هستند دوست دارید.

اما در مقیاس زبان های جهان، اسپانیایی و آلمانی اشتراکات زیادی دارند. آنها هر دو عموزاده های دور در خانواده هند و اروپایی هستند. هر دو از الفبای لاتین استفاده می کنند. هر دوی آنها جنسیت دستوری دارند، بنابراین به این زودی از آن قسمت فرار نخواهید کرد. (اسپانیایی دارای جنسیت مذکر و مؤنث است، در حالی که آلمانی دارای جنسیت «خنثی» سوم است.) به علاوه، هر دو از نظر تلفظ نسبتاً ساده هستند.

آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟

برخی از تفاوت های کلیدی بین آلمانی و اسپانیایی چیست؟

واضح ترین تفاوت بین اسپانیایی و آلمانی این است که ریشه زبانی مشترک آنها به هزاران سال در گذشته بازمی گردد. اسپانیایی یک زبان عاشقانه است، و آلمانی، خوب، آلمانی است (مانند انگلیسی، دانمارکی و بسیاری دیگر). این هر دو خانواده زبانی هستند که در زمان امپراتوری روم شروع به شکل گیری کردند.

فراتر از این واقعیت که آنها بسیار متفاوت به نظر می رسند و واژگان متفاوتی دارند، اسپانیایی و آلمانی نیز در ترتیب کلمات و ساختار جمله متفاوت هستند. اسپانیایی شبیه به انگلیسی است زیرا هر دو ساختار SVO (موضوع-فعل-مفعول) مشترک دارند. آلمانی ممکن است ذهن شما را به دلیل نظم کلمات انعطاف پذیرش کمی بیشتر کند. گاهی اوقات می توانید با قرار دادن فعل یا فاعل در مکان های کاملاً متفاوت جمله، یک چیز را به دو یا چند روش مختلف بگویید. نگران نباشید؛ منطق خودش را دارد این فقط یکی است که ممکن است در ابتدا به آن عادت نداشته باشید.

تفاوت اصلی دیگر این است که آلمانی دارای چهار حالت اسمی است – اسمی، مثنی، داتیو و مضارع – در حالی که این مفهوم در اسپانیایی واقعاً مهم نیست. حداقل، شما زمان بسیار کمتری را صرف رسیدگی به آن خواهید کرد.

آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟

سخن پایانی انتخاب آموزش زبان آلمانی یا اسپانیایی ؟

هر دو زبان آلمانی و اسپانیایی به دلایل مختلف زبان های خوبی برای یادگیری هستند. با این حال، میزان هر دو زبان آنها را متمایز می کند. بنابراین در نهایت به علایق و اهداف شخصی شما برمی گردد.

مؤسسات زبان آلمانی از بزرگترین مؤسسات در جهان هستند. آموزش زبان آلمانی فرصت های فوق العاده ای می دهد و درهای زیادی را برای دانش آموزان باز می کند.

اقتصاد اروپای آلمانی زبان رونق بیشتری دارد. علاوه بر این، از آنجا که آلمان بازیگر برجسته ای در تجارت بین المللی است، آلمانی به دلایل تجاری یا حرفه ای سودمندتر است.

اگر می‌خواهید یک زبان رایج را یاد بگیرید، دوست دارید بیشتر سفر کنید و جنبه‌های فرهنگی منطقه اسپانیایی شما را مورد توجه قرار دهد، اسپانیایی برتری دارد.

اسپانیایی به شما امکان می دهد با جامعه بزرگ اسپانیایی در اروپا، آمریکای جنوبی و مرکزی و ایالات متحده ارتباط برقرار کنید. همچنین برای مشاغل برون سپاری، صادرات، سرگرمی، گردشگری و فروش بین المللی سودمند است.

بنابراین، اسپانیایی و آلمانی مزایا و معایب دارند، بنابراین آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

صرف نظر از اینکه کدام زبان را انتخاب می کنید، انتخاب زبانی که واقعاً به آن علاقه دارید و از یادگیری آن لذت خواهید برد بسیار مهم است. این فرآیند یادگیری زبان را لذت بخش تر و با ارزش تر می کند.

آیا سوالی دارید یا می خواهید نظرات خود را به اشتراک بگذارید؟ در نظرات زیر بنویسید!

اشتراک گذاری