صفحه اصلی – جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

زبان آلمانی در چه کشورهایی کاربرد دارد

زبان آلمانی در چه کشورهایی کاربرد دارد

علاوه بر آلمان، زبان آلمانی زبان رسمی اتریش، بلژیک، بخش‌هایی از ایتالیا، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ، لهستان و سوئیس است و همچنین این زبان، پس از انگلیسی رایج ترین زبان اتحادیه اروپا است. بنابراین، چه قصد دارید از سفر به یکی از این کشورهای زیبا لذت ببرید و یا در یکی از کشورهای آلمانی زبان تجارت داشته باشید، باید توانایی های زبان آلمانی خود را ارتقا بخشید. هنگام آموزش زبان آلمانی ، مانند هر زبان دیگری هر چه بیش تر تمرین کنید، سریع تر یاد می گیرید و کلمات و عبارات مختلف آن، طبیعی تر به نظر می رسند. موسسه آموزش زبان آلمانی جرمن ترم با استفاده از بهترین و موثرترین شیوه ها، زبان آلمانی را به شما آموزش می دهد. مهم نیست که به کدام کشور آلمانی زبان می روید، ما به شما اطمینان می دهیم پس از شرکت در دوره های آنلاین و حضوری ما، می توانید هر موقعیتی را به راحتی مدیریت کنید.

کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند

کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند

لازم است بدانید که زبان آلمانی فقط در کشور آلمان صحبت نمی شود؛ آمارها و نظرسنجی‌ها نشان داده است که زبان آلمانی در کنار انگلیسی، چینی ماندارین، اسپانیایی، فرانسوی و روسی، یکی از ده زبان رایج جهان است. مردم در 42 کشور در سراسر جهان آلمانی را به عنوان زبان مادری و اصلی خود صحبت می کنند که معادل با 130 میلیون نفر در کل دنیا می شود. این زبان، زبان رسمی شش کشور است که همگی در اروپا قرار دارند، از جمله آلمان، اتریش، بلژیک و لوکزامبورگ است؛ همچنین آلمانی زبان رسمی در سوئیس و لیختن اشتاین است. برخی از دیدنی ترین مقاصد سفر، کشورهای آلمانی زبان هستند، بنابراین آموزش زبان آلمانی می تواند برای شما مفید باشد.

پرجمعیت ترین کشوری که زبان آلمانی زبان رسمی آن است، کشور آلمان می باشد که در مجموع بیش از 81 میلیون نفر جمعیت دارد و از مجموع آن، 91.8٪ افراد زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند (این آمار بیش از 74 میلیون نفر می شود). همچنین، حدود 5.6 میلیون نفر، آلمانی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند که شما هم می توانید در میان آن ها باشید!

شش کشوری که آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود دارند عبارتند از: اتریش، بلژیک، آلمان، لیختن اشتاین، لوکزامبورگ و سوئیس و بیش از 78 درصد از کل آلمانی زبانان جهان در آلمان زندگی می کنند؛ بیش از 8 درصد در اتریش، بیش از 5 درصد ساکن اتریش، کمتر از 1 درصد در ایتالیا و بیش از 7 درصد در کشورهای دیگر زندگی می کنند.

علاوه بر این، آلمانی به عنوان زبان دوم توسط 10 تا 25 میلیون نفر دیگر و به عنوان زبان خارجی توسط 75 تا 100 میلیون نفر صحبت می شود. علاوه بر شش کشور آلمانی زبان، چندین نهاد وابسته وجود دارد که زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود دارند که این مناطق عبارت‌اند از استان خودمختار تیرول جنوبی در ایتالیا، وویودی Opole وVoivodeship Silesian  در لهستان، Espirito Santo، Santa Catarina و Rio Grande do Sul در برزیل. آلمانی همچنین طبق قوانین اسلواکی در روستاهای Krahule/Blaufuss و Kunesov/Kuneschhau  به عنوان یک زبان رسمی مشترک در نظر گرفته می شود.

اگرچه این زبان در برخی کشورها زبان رسمی نیست، اما آلمانی به عنوان یک زبان فرهنگی یا اقلیت در چندین کشور در سراسر جهان استفاده می شود؛ این کشورها عبارت‌اند از:

  • برزیل، بوسنی و هرزگوین
  • جمهوری چک
  • دانمارک
  • مجارستان
  • ایتالیا
  • قزاقستان
  • نامیبیا
  • لهستان
  • رومانی
  • روسیه
  • اسلواکی
  • اوکراین
  • فرانسه
  • شهر واتیکان

زبان آلمانی در چه کشورهایی کاربرد دارد ؟

تقریباً 16 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا آلمانی صحبت می کنند؛ همچنین خارج از اروپا، در بسیاری از کشورهای دیگر مانند قزاقستان، نامیبیا و آفریقای جنوبی، زبان آلمانی صحبت می شود. بخش‌های دیگری از جهان نیز وجود دارد که در آن ‌ها آلمانی توسط درصد کمی از جمعیت صحبت می ‌شود. همچنین دیاسپورای آلمانی (دیاسپورای آلمان شامل مردم آلمان و فرزندان آن ها که در خارج از آلمان زندگی می کنند و در نیمه اول قرن بیستم مهاجرت کردند) زبان آلمانی را به مناطقی از ایالات متحده، شیلی، نروژ، برزیل، مکزیک، استرالیا، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا آورده است.

حقایقی در مورد زبان آلمانی

حقایقی در مورد زبان آلمانی

زبان آلمانی تأثیر قابل توجهی بر سایر فرهنگ ها و زبان ها داشته است؛ همچنین در طول قرن نوزدهم، ادبیات آلمانی از مرحله معتبری برخوردار بود و بسیاری از کلمات آلمانی به زبان‌های دیگر صادر شد. امروزه موقعیت پیشرو آلمان در اقتصاد جهانی دلیل مهم دیگری برای آموزش زبان آلمانی به ما می دهد؛ چراکه اقتصاد آلمان بزرگ ترین اقتصاد اروپا است و آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده، چین و ژاپن است. این همچنین به این معنی است که آلمانی یک زبان بسیار مهم برای افرادی است که در بخش‌های خودرو، تولید و مهندسی کار می‌کنند، زیرا این صنایع از اقتصاد آلمان حمایت می‌کنند و تعداد زیادی از افراد را استخدام می‌کنند. آلمانی همچنین “زبان علم” در نظر گرفته می شود و دومین زبان پر صحبت دانشمندان از سراسر جهان است.

آلمانی یکی از سه زبان پرکاربرد در اینترنت است، زیرا تقریباً 6 درصد از تمام وب سایت های زنده به زبان آلمانی هستند. همچنین درصد زیادی از کتاب ها به زبان آلمانی نوشته شده یا به این زبان اروپایی ترجمه شده اند؛ اعتقاد بر این است که 10 درصد از کل کتاب های چاپی به زبان آلمانی است.

چند نکته جالب در مورد زبان آلمانی:

  • زبان آلمانی به داشتن تعداد زیادی کلمات بسیار طولانی معروف است و یافتن کلماتی که 40 یا حتی 60 حرف داشته باشند غیر معمول نیست.
  • هلندی و انگلیسی نزدیک ترین زبان ها به آلمانی هستند.
  • در طول قرن 18، بسیار نزدیک بود که زبان آلمانی به زبان رسمی ایالات متحده تبدیل شود؛ این مسئله به پای صندوق های رای رفت و زبان انگلیسی تنها با یک رای پیروز شد.

مقدمه ای بر زندگی در کشور آلمان

آموزش زبان آلمانی

بسیاری از مردم به قصد مهاجرت به یک کشور آلمانی زبان برای زندگی، کار یا تحصیل، یادگیری زبان آلمانی را به صورت آنلاین یا حضوری انتخاب می کنند. مهاجرت به کشوری با زبان و فرهنگ متفاوت همیشه آسان نیست و عادت کردن به یک روش جدید زندگی نیاز به زمان، صبر و حس شوخ طبعی دارد! در این جا اطلاعات مفیدی در مورد زندگی در آلمان گفته شده است:

  • آلمانی‌ها به عناوین اهمیت می‌دهند و بین گفتار رسمی و غیررسمی تفاوت قائل می‌شوند، بنابراین به خاطر داشته باشید که در تعامل خود با آلمانی‌زبان‌ها از ضمیر صحیح استفاده کنید: Sie (رسمی «شما»؛ استفاده برای یک فرد صاحب قدرت یا برای یک غریبه) یا du (غیر رسمی”شما” ؛ برای افرادی که خوب می شناسید استفاده کنید).
  • سالانه هزاران نفر به کشور آلمان مهاجرت می کنند، پس اگر می خواهید روند مهاجرت را برای خود آسان تر کنید، در مورد زندگی در این کشور بیاموزید، از کشورهای دیگر دوستانی پیدا کنید و برای یک دوره ادغام ثبت نام کنید.
  • مقامات آلمانی از شما می خواهند که ظرف 7 روز پس از مهاجرت به آلمان، مراحل ثبت نام خود را تکمیل که می توانید این کار را در دفتر ثبت محلی خود انجام دهید.
  • احترام به فضای شخصی و حریم خصوصی در آلمان بسیار مهم است و سر و صدای زیاد بین ساعت 10 شب تا 6 صبح، یکشنبه ها و در تعطیلات رسمی اکیدا ممنوع است.
  • آلمانی ها بازیافت خود را جدی می گیرند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا با آن ظروف سبز، زرد، آبی و سیاه آشنا شوید.
  • مطمئن شوید که نام شما در صندوق پستی شما باشد، در غیر این صورت بسته های پست به شما تحویل داده نخواهد شد.
  • اگر می خواهید از تلویزیون، رادیو یا اینترنت در خانه استفاده کنید، باید مجوز دریافت کنید و هزینه ثبت نام را بپردازید.

اشتراک گذاری