جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

سلام و احوالپرسی اولیه به زبان آلمانی

سلام و احوالپرسی اولیه به زبان آلمانی

سلام و احوالپرسی اولیه به زبان آلمانی

یادگیری سلام و احوالپرسی اولیه به زبان آلمانی نه تنها مؤدبانه است، بلکه راهی عالی برای شروع مکالمه و ارتباط با افراد بومی است. در آلمانی، روش رایج برای پرسیدن “چطوری؟” “?Wie geht es dir” (غیررسمی) است یا “?Wie geht es Ihnen” (رسمی). بیایید این عبارات و تفاوت های فرهنگی پیرامون آنها را بررسی کنیم.

فرم غیررسمی چطوری به آلمانی

“?Wie geht es dir” روشی معمولی برای پرسیدن وضعیت آنها در آلمانی است. معمولاً هنگام صحبت با دوستان، اعضای خانواده یا افرادی که با آنها رابطه نزدیک دارید استفاده می شود. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

  • سلام کردن: مکالمه خود را با یک سلام دوستانه مانند Hallo ،  Hi ، (Hello) شروع کنید.
  • بصورت سوال: با “Wie geht es dir?” بپرسید که فرد چه احساسی دارد. به معنای واقعی کلمه، به “حالت چطور است؟” ترجمه می شود.
  • پاسخ: پاسخ معمول به این سوال غیررسمی می تواند “Mir geht es gut” (من خوب هستم)، “Mir geht es schlecht” (حالم خوب نیست) یا چیزی در این بین باشد. آلمانی‌ها اغلب کمی در مورد روز یا تجربیات اخیر خود به عنوان بخشی از پاسخ به اشتراک می‌گذارند.

فرم رسمی چطوری به آلمانی

“Wie geht es Ihnen?” راه رسمی تر برای پرس و جو در مورد وضعیت کسی است. برای موقعیت هایی مناسب است که باید احترام بگذارید و سطح خاصی از رسمیت را حفظ کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

  • سلام کردن: با یک سلام مودبانه مانند “Guten Tag” (روز بخیر) یا «Sehr geehrte Damen und Herren» (خانم ها و آقایان عزیز) شروع کنید.
  • سوال: با “Wie geht es Ihnen?” بپرسید حال آن شخص چگونه است. این عبارت اغلب در محیط های حرفه ای، هنگام خطاب به بزرگان یا هنگام تعامل با غریبه ها استفاده می شود.
  • پاسخ: پاسخ به این سوال رسمی می تواند متفاوت باشد، اما پاسخ های رایج عبارتند از: “Es geht mir gut” (من خوب هستم)، “Es könnte besser sein” (می تواند بهتر باشد)، یا “Danke, gut” (متشکرم، من خوبم). آلمانی ها تمایل دارند در موقعیت های رسمی پاسخ های خود را مختصرتر نگه دارند.

چطوری به آلمانی

ملاحظات فرهنگی هنگام سلام و احوالپرسی اولیه به زبان آلمانی

در کشورهای آلمانی زبان مانند آلمان، اتریش و سوئیس، سلام و احوالپرسی و آداب معاشرت اهمیت زیادی دارد. هنگام استفاده از این عبارات، توجه به زمینه های فرهنگی ضروری است:

  • وقت شناسی: آلمانی ها به وقت شناسی اهمیت می دهند. اگر از کسی بپرسید که حالش چطور است، آماده باشید که بدون عجله در گفتگو به پاسخ او گوش دهید.
  • رسمی بودن: آلمانی ها در تعاملات اولیه بیشتر رسمی هستند. خطاب به کسی با “Wie geht es Ihnen?” محترمانه و مودب دیده می شود.
  • زبان بدن: تماس چشمی را حفظ کنید و در هنگام استفاده از این احوالپرسی لبخندی واقعی ارائه دهید. این نشان می دهد که شما واقعاً به سلامتی طرف مقابل علاقه مند هستید.
  • مشتاقانه گوش دهید: چه در زمینه های غیررسمی یا رسمی، مشتاقانه به پاسخ طرف مقابل گوش دهید. آلمانی‌ها از یک مکالمه خوب قدردانی می‌کنند و اگر علاقه شما را احساس کنند، ممکن است اطلاعات بیشتری درباره روز خود به اشتراک بگذارند.
سخن آخر

در پایان، پرسیدن چطوری به آلمانی یک عبارت ساده و در عین حال ضروری برای هر کسی است که این زبان را یاد می گیرد. آیا شما “?Wie geht es dir” غیررسمی را انتخاب می کنید؟ یا رسمی “؟Wie geht es Ihnen” بستگی به زمینه و رابطه شما با شخصی که با او صحبت می کنید دارد. با استفاده از این تبریک جهانی احترام بگذارید، توجه داشته باشید و از ارتباط با مردم لذت ببرید. Viel Glück (موفق باشید) در سفر یادگیری زبان آلمانی!

اشتراک گذاری