انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی

آموزشگاه زبان آلمانی

انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از ده زبان رایج در دنیا است. حدود 185 میلیون نفر در سراسر جهان آلمانی صحبت می کنند. همچنین، شما می توانید در آلمان تحصیل کنید، حتی اگر آلمانی نمی دانید؛ اما در برخی موارد، دانستن زبان شما را در زندگی روزمره کمک می کند و همچنین، موجب می شود خود را سازگارتر با این کشور حس کنید. جدای از این موارد، دانستن زبان های خارجی به طور چشمگیری یک مزیت عالی توسط کارفرمایان به شمار می آید. به طور کلی، راه های زیادی برای یادگیری آلمانی قبل از اقامت یا زمانی که خارج از آنجا هستید وجود دارد. یکی از این راه ها شرکت در کلاس های آموزشگاه زبان آلمانی می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که یادگیری زبان آلمانی می تواند بسیار سرگرم کننده و سودمند باشد به شرطی که شما هم از منابع خوبی استفاده کنید و هم در کلاس های یک آموزشگاه معتبر و باکیفیت شرکت کنید. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزشگاه زبان آلمانی و نکات مربوط به آن بپردازیم. پس جهت کسب اطلاعات بیش تر تا پایان همراه ما باشید.

چند نکته درباره زبان آلمانی

مزیتی که زبان آلمانی دارد این است که مکالمه با دیگران در این کشور اغلب به شکل رسمی و کتابی می باشد؛ به همین علت، بر خلاف زبان های فارسی و انگلیسی که داشتن لهجه بسیار مهم و ضروری است، در زبان آلمانی همان گونه که در کتاب ها می خوانید، همان طور صحبت می شود. به علاوه، جالب است بدانید که صحبت کردن به آلمانی آسان تر از خواندن و نوشتن آن می باشد. در این زبان، یک اسم می تواند مونث، مذکر و یا خنثی باشد. (بر عکس زبان های فارسی و انگلیسی که به عنوان مثال وقتی کلمه گل را مطرح می کنید، یک معنا دارد اما در آلمانی گل مذکر و مونث).
همان طور که می دانید در زبان های فارسی و انگلیسی قواعد خاصی برای جمع بستن وجود دارد. به عنوان مثال در انگلیسی باید یک s به پایان کلمات اضافه کنیم. اما در زبان آلمانی برای هر کلمه یک اسم جمع جداگانه وجود دارد. (باید جمع اسامی را یک به یک یاد بگیرید.) همچنین، زمان ها در این زبان مثل زبان انگلیسی است و زمان های کامل فارسی معادلی ندارند. در زبان آلمانی صفات هم صرف می شوند. (به عنوان مثال لغت زیبا را مانند فعل صرف می کنند! یادگیری آن کمی گیج کننده است اما سخت نیست). مفعول در جمله جایگاه معینی ندارد و فقط از راه حالت آن می توان تشخیص داد. (اما در زبان های انگلیسی و فارسی جمله ساختار معینی دارد و جایگاه هر کلمه معلوم است).

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به سایر زبان ها مانند چینی یا فرانسوی که از زبان های دشوار هستند، از نظر درجه سختی در درجه متوسط قرار می گیرد. به طور میانگین برای فارسی زبانانی که زبان انگلیسی بلد نیستند و روزانه ۳ ساعت زمان برای مطالعه بگذارند تقریباً ۱۳ ماه زمان لازم است که به سطح متوسط برسید.

معیارهای انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی

به طور کلی برای مقایسه آموزشگاه ها و مؤسسات مختلف باید پارامترهای زیر را در آن ها با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین آموزشگاه زبان آلمانی را انتخاب کنید. این پارامترها عبارت اند از:
• کیفیت تدریس اساتید آموزشگاه مربوطه
• کیفیت محیط و تجهیزات آموزشی
• اعتبار بین المللی آموزشگاه
• بررسی کیفیت و سطح آزمون های برگزار شده در آن
• نسبت هزینه به کیفیت
• زمان کلاس ها
شش مرحله اصلی جهت انتخاب آموزشگاه مناسب
1. هدف خود را از آموزش زبان آلمانی تعیین کنید
بیش تر اشخاصی که دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند، اهداف یکسانی را دنبال می کنند. اهداف شما هرچه هستند، اطمینان حاصل کنید که آموزشگاه زبان آلمانی که انتخاب می کنید در جهت همان اهداف گام برداشته و سابقه خوب و مطلوبی در بین زبان آموزان دارد.

2. درباره انتخاب نوع برنامه آموزشی دلخواه خود تصمیم بگیرید
ابتدا درباره آموزشگاه های زبان آلمانی در شهر خود تحقیقات لازم را انجام داده و بعد از انتخاب آموزشگاه مورد نظر خود، برنامه ها و متدهای تدریس اساتید آن را بر اساس اهداف، برنامه ها، نوع زندگی و هزینه هایی که می توانید پرداخت کنید، تنظیم کنید. به طور کلی، بیش تر زبان آموزان جهت مهاجرت و تحصیل در یک دوره تحصیلی خاص در دانشگاه های آلمان اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند.

3. ارزیابی طول دوره، هزینه های آن و اساتید مربوطه
زمان انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی، بهتر است به خاطر داشته باشید که ارزان ترین گزینه همواره بهترین گزینه نیست. با کیفیت و حرفه ای بودن قیمت خودش را دارد و برخی اوقات ارزش آن را دارد که هزینه بالا تری بپردازیم اما در عوض اطمینان حاصل کنیم که به تمامی اهداف خود می رسیم. بنابراین بهترین آموزشگاه های زبان آلمانی گران قیمت هستند. به هیچ وجه سراغ آموزشگاه های بی کیفیت نروید؛ چرا که هم هزینه و هم زمان خود را تلف می کنید.

4. بازدید از کلاس ها پیش از شروع دوره آموزشی انتخابی
پیش از انتخاب و تصمیم گیری نهایی، ایده مناسبی است که در کلاس منتخب خود حداقل یک جلسه شرکت کنید. همچنین، دیدار با اساتید زبان آلمانی باسابقه و حرفه ای، سؤال درباره جزئیات، بازدید از کلاس های درس و ارزیابی متدهای آموزشی و نظرخواهی از زبان آموزان دیگر را در اولویت های خود قرار دهید.

چند نکته درباره زبان آلمانی

5. ضمانت آموزشگاه در رساندن شما به اهداف خود
از آموزشگاه منتخب خود بخواهید به شما ضمانت دهد که به تمامی اهداف خود خواهید رسید. البته ذکر این نکته ضروری است که بدانید هیچ هدفی بدون تلاش خود شما دست یافتنی نخواهد بود و همه چیز در درجه اول با پشتکار و تلاش خود شما میسر می شود.

6. بهره گیری آموزشگاه از آخرین منابع آزمون گوته (بسیار مهم)
با توجه به تغییرات صورت گرفته در آزمون گوته آموزشگاه مربوطه باید بر اساس آخرین متدها و منابع آموزشی یعنی کتاب اشتارتن ویا عمل کند. کتاب های منشن و اشتدیو دیگر قدیمی شده اند و کاربردی ندارند.

کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم نکات لازم انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا شما بتوانید بهترین آموزشگاه را انتخاب کنید و همچنین، بتوانید در مسیر درست خود قرار بگیرید؛ بنابراین حتماً نکات را به دقت مطالعه و مدنظر قرار دهید.

اشتراک گذاری