یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

همه ما انگیزه های متفاوتی از یادگیری زبان های خارجی داریم که یکی از آنها تحصیل یا مهاجرت است. امروزه زبان آلمانی به زبان مهاجرت افراد بسیاری تبدیل شده است اما همچنان دنیای بسیارناشناخته ای دارد. این دنیای ناشناخته، یادگیری زبان آلمانی را به نظر سخت و  دشوار کرده است.

گرچه ، این همه ی واقعیت درباره این زبان  نیست و یادگیری زبان آلمانی فقط در مقایسه با زبان هایی مثل اسپانیایی و یا فرانسوی سخت تر به نظر میرسد. واقعیت این است ، معمولا کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، ادعا میکنند که یادگیری زبان آلمانی آنقدر ها که به نظر میرسد، سخت نیست.

در نهایت به یاد داشته باشید، هنگامی که در حال یادگیری زبان جدیدی مثل  آلمانی هستید، نگران اینکه چقدر یادگیری شما زمان  می برد نباشید؛ چرا که  قطعاً برای یادگیری زبان جدید به زمان بیشتری  نیاز دارید تا هم  گرامر آن را به خوبی یاد بگیرید وهم لهجه خود را به مردمان آن سرزمین نزدیک تر کنید و دست آخر به خوبی به آن زبان مسلط شوید.

با این وجود، این پرسش و جست و جوگری پاسخ این سوال  که ” یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟”  کاملاً منطقی است.

و جواب این سوال به شما کمک می کند تا یادگیری زبان خود را بهتر و مفید تر برنامه ریزی کنید.

در این مقاله، به چهار عامل اصلی که بر تسریع مدت زمان یادگیری زبان آلمانی تأثیر می‌ گذارد و هم چنین ۴ عاملی که باعث کندی یادگیری زبان آلمانی میشود، پرداختیم.

این چهار عامل به صورت خلاصه عبارت اند از: ۱.سطح زبان ‌ ۲.آمیختن زندگی روزمره با زبان آلمانی ۳. توانایی پیدا کردن اشتراکات زبانی ۴. تمرکز بر ساختار های دستور زبان آلمانی است.

با بررسی  به این عوامل و میزان تلاش فردی، میتوانید تخمین بزنید که چه مدت زمانی طول می ‌کشد تا زبان آلمانی را بیاموزید و راه های افزایش  سرعت یادگیری این زبان را یاد بگیرید.

آموزش زبان آلمانی با تلفظ فارسی و انگلیسی

چهار عامل تأثیر گذار بر تسریع مدت زمان یادگیری زبان آلمانی

۱. سطح زبان

اگر قصد شما از یادگیری زبان آلمانی مهاجرت است،‌ جای تعجب نیست که برای یادگیری این زبان  مثل هر زبان دیگری، هر چه بخواهید تسلط بیشتری داشته باشید باید مدت زمان بیشتری را هم صرف یادگیری بکنید. به عبارت دیگر، هر چه بخواهید در زبان آلمانی به سطح بالاتری برسید، باید، تمرین و تلاش بیش تری هم بکنید. قبل از شروع مسیر یادگیری زبان آلمانی و انتخاب این کشور به عنوان مقصد بعدی حتما با یک مشاور مهاجرتی توانمند در جهت تعیین سطح مورد نظرتان برای مسیر مهاجرتی مشورت کنید.

۲. آمیختن زندگی روزمره  با زبان آلمانی

آمیختن زندگی روزمره با زبان آلمانی یکی از روشهای عالی و اثر بخش برای یادگیری زبان آلمانی است.  در این روش زبان آموز به طور طبیعی و با حضور در محیط آلمانی زبان مثل کلاس به یادگیری میپردازد.

این شیوه یعنی آمیختن زندگی روزمره با زبان آلمانی  به عنوان یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری زبان آلمانی شناخته شده است، به خصوص اگر آلمان را به عنوان مقصد مهاجرتی بعدی خود انتخاب کرده اید.

معمولاً توصیه ما برای یادگیری بهتر و نتیجه گیری موثرتر به زبان ‌آموزان آلمانی با سطح متوسط این است که به صورت مداوم و مستمر در کلاس ها یا محیط های آلمانی زبان شرکت کنند. جالب این است که درعرض شش ماه اکثرآنان زودتر از سایر زبان آموزان به زبان آلمانی مسلط شده اند. در نظر داشته باشید زمان یاد شده، برای افراد مختلف،‌ با خصوصیات و یژگی های متفاوت است. یادگیری یک زبان با برنامه ریزی سرعت بیشتری میگیرد.

۳. توانایی پیدا کردن اشتراکات زبانی

یکی دیگر از راه های تسریع بخشیدن به یادگیری زبان آلمانی ایجاد پل های زبانی است که در آغاز یادگیری زبان آلمانی به شما کمک شایانی میکند. شیوه پل زبانی به این صورت است که زمانی که به یادگیری یک زبان جدید میپردازید، بین کلمات جدیدی که میشنوید با کلماتی که قبلا میدانستید یک پل ایجاد کنید و این دو دسته را به یکدیگر ربط دهید. با توجه به اینکه زبان های انگلیسی و آلمانی با یکدیگر شباهت زیادی دارند، این ارتباط مشترک روند یادگیری را برای زبان آموزانی که به زبان انگلیسی مسلط اند و به تازگی یادگیری زبان آلمانی را هم شروع کرده اند، بسیار سریع تر و راحت تر می کند.

برای اینکه بدانید توانایی شما در ارتباط مشترک چقدر باعث سرعت بخشیدن به روند یادگیری زبان آلمانی شما می شود، قانون مشخصی وجود ندارد. اما توانایی پیدا کردن اشتراکات زبانی توسط شما همان چیزی است که نه تنها یادگیری را آسان تر میکند، بلکه موجب کاهش زمان برای تمرینات واژگان و باعث ایجاد زمانی مناسب برای مطالعه سایر مفاهیم آلمانی، میشود.

۴.تمرکز بر ساختارهای دستور زبان آلمانی

اگرچه ارتباط مشترک و توانایی ایجاد پل های زبانی یک عنصر مهم در یادگیری زبان آلمانی است، اما ترجیحا در دام ترجمه مستقیم کلمه به کلمه بین آلمانی و زبان مادری خود نیفتید.

شما میتوانید با تمرکز بر ساختارهای دستور زبان آلمانی، به ترجمه سریع تر، طبیعی تر و روان تر خواهید برسید. به عنوان مثال، در زبان آلمانی، این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که افعال در انواع مختلف، سؤالات و عبارات جایگاه کاملاً ثابتی دارند. بنابراین، برای یادگیری زبان آلمانی، باید هر چه بیش تر بر روی گرامر آلمانی تمرکز کنید. برای این کار می توانید یک دفترچه تهیه کنید تا ساختار جملات رایج آلمانی را که با آنها بیشتر سرو کار دارید را، بنویسید یا  می توانید جهت بهبود سرعت یادگیری گرامر آلمانی، برای خود یک دفتر صرف فعل تهیه کنید تا دسترسی به مطالب مورد نیاز شما سرعت یادگیری را بهبود بخشد.

آموزش زبان آلمانی رایگان

۴ عامل رایج کندی سرعت یادگیری زبان آلمانی :

دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند مانع یادگیری زبان آلمانی با سرعتی که شما انتظار دارید، شود. بعضی از این موارد رایج عبارت اند از:

  • از دست دادن انگیزه در مواجهه با مفاهیم گرامری سخت و پیچیده
  • تمرین نکردن مداوم و روزانه
  • انتخاب  معلم  نامناسب
  • استفاده از شیوه های یادگیری ناکارآمد و قدیمی

یادگیری زبان آلمانی بدون کمک گرفتن و انتخاب یک معلم حرفه ای و با سابقه برای این مسیر طولانی تقریبا غیر ممکن است. ممکن است دستور زبان آلمانی در ابتدا پیچیده و دشوار به نظر برسد و  اما وجود یک معلم حرفه ای و با سابقه  می تواند به شما کمک کند که به سرعت دستور زبان جدید را درک کنید و کلمات را درست تلفظ کنید و همچنین، لهجه خود را بهبود بخشید و به جای اینکه ساعت ها وقت صرف کنید تا مطالب دشوار را به تنهایی یاد بگیرید، این مفاهیم دشوار را با معلم با سابقه و حرفه ای با شیوه ای درست یاد میگیرید.  اما از طرف دیگر، وجود یک معلم بی تجربه یا استفاده از روش های تدریس غلط می تواند این مفاهیم را دشوار تر کند و در نتیجه، منجر به از بین بردن انگیزه زبان آموز جهت ادامه یادگیری زبان آلمانی شود.

موسسه جرمن ترم،‌ یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش زبان آلمانی در ایران است. این موسسه  پکیج های خودآموز زبان آلمانی برای تمام سطوح تهیه کرده است که به یادگیری هرچه بهتر شما عزیزان کمک میکند. پکیج های خودآموز زبان آلمانی موسسه جرمن ترم با ارائه مثال ها و تفسیر جزئی کتاب ها و ارائه پادکست ها مسیر یادگیری زبان آموزان مشتاق آلمانی را هموار کرده است.

اشتراک گذاری