صفحه اصلی – جرمن ترم | گروه آموزشی افروز جهانگیری

یادگیری زبان آلمانی در خانه

یادگیری زبان آلمانی در خانه

آیا وقت آزاد دارید و به یادگیری زبان آلمانی در خانه فکر می کنید؟

این یک برنامه عالی است. زبان المانی به اندازه ای که می گویند سخت نیست، پس به من اعتماد کن:

اما اگر دنبال بهترین راه برای یادگیری این زبان هستید، در می یابید که تکنیک های تمرین در خانه برای مبتدیان بهتر است، و تکنیک های دیگر برای سطوح متوسط خوب هستند. شما باید تکنیک های مناسب را برای خود پیدا کنید. ادامه ی این متن را بخوانید تا بهترین روش یادگیری زبان المانی در خانه را به عنوان مبتدی یا یادگیرنده ی سطوح بالاتر در یک روش موثر و لذت بخش بیابید.

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی در خانه برای مبتدی ها

1. برای خود یک هدف تعیین کنید

آسیاب به نوبت: شما به یک هدف نیاز دارید تا بر اساس آن عمل کنید.

واضح به نظر می رسد اما به ما اطمینان داشته باشید:

نداشتن هدف (دلیل برای انجام کارتان) در طولانی مدت، حرکت انگیزشی نخواهد بود.

یادگیری بدون هدف مانند رانندگی بدون مسیر است، در ابتدا سرگرم کننده است، اما بعد از مدتی خسته کننده می شود. پس اگر می خواهید زبان المانی را برای کاریابی یا فهمیدن چند عبارت برای شرکت در جشن های آلمان فرا بگیرید، هدفی را تعیین کنید تا قایقتان بر روی آن شناور باشد، آن را در جایی بنویسید و سپس بادبان را تنظیم کنید!

2. یک شروع درست و حسابی داشته باشید

هرکسی زمان، پول و یا اعتماد به نفس برای شرکت در کلاس های زبان آلمانی یا سفر به المان را ندارد. اما نا امید نباشید: این به این معنی نیست که شما نمی توانید شروع به یادگیری کنید.

یک دوره ی آنلاین یادگیری زبان المانی از طریق اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی راه عالی برای شروع می باشد و می توانید هرجا که باشید مطالعه کنید. برای مثال مرور سریع لغات در اتوبوس یا مرور موضوعات جدید گرامری مانند ضمایر المانی در فرودگاه، زمان های از دست رفته را به زمان های مفید یادگیری زبان تبدیل می کند.

3. یادگیری زبان المانی را به یک عادت تبدیل کنید

نیازی به گفتن نیست که ثبت نام یک ترم در کلاس های زبان آلمانی یا سفر به المان در حال حاضر محتمل به وقوع نیست. اما نا امید نباشید: این به این معنی نیست که شما نمی توانید شروع به یادگیری کنید.

یک دوره ی ویدئویی و آنلاین یادگیری زبان المانی راه عالی برای شروع می باشد و می توانید هرجا که باشید مطالعه کنید. مرور سریع لغات در اتوبوس یا مرور موضوعات جدید گرامری مانند ضمایر المانی در فرودگاه، برای مثال، زمان های از دست رفته را به زمان های مفید یادگیری زبان تبدیل می کند.

برای مثال، سابقه نشان داده است که در اپلیکیشن Busuu، مطالعه به مدت کوتاهی در روز، مثلا ۱۰ دقیقه در روز، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

4. صحبت کردن به زبان المانی با اموزش انلاین را تمرین کنید

اگرچه ممکن است در حال حاضر امکانات تمرین زبان المانی کم باشد، شما هنوز در حال یادگیری زبان المانی برای صحبت کردن هستید. پس ثبت نام در کلاس های انلاین انفرادی زبان المانی با معلم های شایسته در آموزشگاه هایی مانند جرمن ترم یک راه عالی برای تمرین مهارت های مکالمه به صورت سریع می باشد.

علاوه بر این، تسلط بر تلفظ زبان المانی و غلبه بر هرگونه اضطراب برای صحبت به زبان های خارجی می تواند در اینده باعث صرفه جویی زمان بشود. پس شجاع و اسیب پذیر باشید، اشتباه کنید و بهتر شوید!

5. لغات جدید را به صورت قسمت های معنادار یاد بگیرید.

اتصال کلمات به اقدامات یک راه هوشمندانه برای ترفند مغز شما به یادگیری کلمات بیشتر و قرار دادن آن در حافظه بلند مدت می باشد. این به این دلیل است که یادگیری لغات المانی در متن با ایجاد تصاویری منجر می شود که مغز ما به عنوان یک حافظه زنده ذخیره می کند. آسان و کارامد! درسته؟؟

پس به جای یادگیری Auto (ماشین)، سعی کنید اصطلاحات رایج را حفظ کنید مثل mit dem Auto fahren ( رفتن با ماشین/ رانندگی کردن)، یا عباراتی که خوانده اید و برایتان مفیده بوده است.

نکته: آیا می دانستید که اگر بر روی زبان امگلیسی مسلط هستید، بیشتر از آنچه که فکر می کنید لغات المانی بلد هستید؟ ما بسیاری از لغات المانی را در زبان انگلیسی استفاده می کنیم. می بینید؟ شما خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کردید جلو هستید…

6. مطالعه ی زبان المانی را با پاداش همراه کنید

داشتن انگیزه در یادگیری زبان المانی مهم است، مخصوصا اگر در خانه یاد می گیرید. یک راه عالی برای داشتن انگیزه این است که هر لحظه به خودتان پاداش بدهید.

بعد از یادگیری چگونگی احوالپرسی با کسی در زبان المانی، به خودتان با تماشا کردن نمایش تلویزیونی المانی پاداش دهید. بعد از یادگیری یک زمان فعل المانی، برای خود غذای المانی بپزید یا بعد از اینکه لغات فراوانی را حفظ کردید، شکلات زیادی بخورید!

2 نکته بیشتر برای یادگیرنده های پیشرفته تر زبان المانی

بعد از گذراندن اصول المانی، باید شبیه اسفنج باشید و زبان المانی و فرهنگ آن را تا آنجا که می توانید جذب کنید. این موضوع خصوصا زمانی که به سطح متوسط می رسید صحیح است.

نکته اصلی موفقیت خلاقیت است: از هر منبع احتمالی یادگیری که در دسترس دارید استفاده کنید تا خود را از نقطه ی رکود دور کنید. فقط یک روش یادگیری کارساز نیست.

در ادامه دو نکته ی مورد علاقه ی ما از یادگیری زبان برای افراد سطح متوسط است.

1. با تلویزیون به سراغ فرهنگ المانی بروید.

فلش کارت ها را فراموش کنید، کتاب هایتان را کنار بگذارید و… تلویزیون را روشن کنید.

بسیاری از فیلم های المانی در جشنواره های بین المللی فیلم مانند Golden Globes نامزد می شوند، پس چرا سراغ پاپ‌کورن و فیلم های کلاسیک المانی، Toni Eedmann نمی روید؟ یا اگر فیلم های تخیلی را ترجیح می دهید، چرا اولین سریال المانی Netflix به اسم DARK را امتحان نمی کنید؟

بعضی افراد به شما می گویند که فیلم ها و سریال ها را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید، و این کار احتمالا در ابتدا راحت و آسوده به نظر می رسد، اما همین که به یک سطح مشخص برسید، باعث حواس پرتی می شود و احتمالا بیشتر روی خواندن آن زیر نویس ها متمرکز می شوید تا رمزگشایی المانی واقعی.

پس سعی کنید خودتان را به چالش بکشید، تعدادی صحنه را با زیرنویس تماشا کنید و بعد تعدادی هم بدون آن. از اینکه چقدر از آن را متوجه خواهید شد سورپرایز می شوید، اگر این کار را ادامه بدهید….

2. گرامر المانی را باBusuu تقویت کنید

یادگیری زبان المانی با اپ Busuu  فقط مختص مبتدیان نیست: این اپ برای کسانی که سطح متوسط هستند هم چیز های زیادی دارد، خصوصا برای گرامر.

برای آن هایی که یکبار سعی به یادگیری زبان المانی کرده اند و می خواهند ادامه ی آن را کار کنند، ازمون های Busuu به شما کمک می کنند تا سطح زبانی خود را پیدا کنید و تصمیم بگیرید که از کدام درس شروع کنید.

پس از انجام این کار، دستورالعمل های پیچیده ی زیادی را در بخش های اسوده و قابل هضم فرا می گیرید و تعداد بسیاری لغت در سطح متوسط برای صحبت درمورد سیاست، امور مالی، محیط زیست یا تعطیلات یاد می گیرید.

اشتراک گذاری